Curiozități din industria parfumurilor

Curiozități din industria parfumurilor>

Industria parfumurilor este vastă și are o istorie îndelungată, plină de curiozități și fapte interesante. Vreți să aflați mai multe despre ea? Atunci continuați să citiți. În acest articol, am adunat pentru voi cele mai interesante informații, legate nu doar de parfumuri, ci și de producătorii acestora.

Curiozități din industria parfumurilor pe care poate nu le știați

Industria parfumurilor este plină de curiozități fascinante. Printre acestea se numără:

  • Industria parfumurilor are o istorie bogată, ce datează din antichitate. Civilizațiile antice precum Egiptul, Grecia și Roma foloseau parfumurile în principal pentru ritualuri, tratamente și igienă personală.
  • Parfumul nu are o dată de expirare, însă mirosul său se modifică în timp. Din acest motiv, se recomandă utilizarea unui parfum timp de maximum 3-4 ani de la achiziție, după care este bine să fie înlocuit cu unul nou.
  • Cuvântul „parfum” provine din latină, „per fumum”, care înseamnă „prin fum”. Motivul pentru care acest termen a fost asociat cu aromele este datorită fastuoaselor festivități ale împăratului Nero, în timpul cărora fântânile sale erau umplute cu ulei de trandafir și iasomie, iar mirosurile acestora se răspândeau în aer.
  • Momentul exact al apariției primului parfum nu este cunoscut, însă se știe că prima femeie chimist și parfumier consemnată în istorie a fost Tapputi, care a trăit în Mesopotamia în jurul anului 1200 î.Hr.
  • Parfumul modern (un amestec de uleiuri esențiale și alcool) a fost creat în anul 1310 pentru regina Elisabeta. Acesta conținea rozmarin, cimbru și verbină.
  • Multe parfumuri din prezent nu sunt fabricate din ingrediente naturale, ci din compuși sintetici care imită mirosurile florilor, fructelor și altor elemente.
  • Pe lângă parfumurile clasice, pe piață au apărut și așa-numitele parfumuri de nișă. Scopul lor principal este de a atrage clienții exigenți și îndrăzneți, care caută ceva inedit și original. Producția parfumurilor de nișă nu este neapărat comercială, ci mai degrabă creativă, uneori chiar avangardistă.

Cel mai vândut parfum este Chanel No. 5

Brandul Chanel este unul dintre cele mai prestigioase din industria parfumurilor. Istoria sa a început în anul 1910, când se concentra în principal pe modă. Totul s-a schimbat însă în 1921, când brandul a lansat pe piață parfumul său iconic, Chanel No. 5, creat de Ernest Beaux în Grasse, inima parfumeriei franceze.

Chanel No. 5 a devenit popular mai ales datorită faptului că era diferit de majoritatea celorlalte parfumuri de pe piață, care erau așa-numitele soliflores, imitând mirosul unei singure flori și semănând mult între ele.

Gabrielle Chanel i-a cerut lui Beaux să creeze ceva complet diferit – un parfum compus din mai multe note distincte. Acest experiment s-a dovedit a fi un succes uriaș, dând naștere unei noi categorii de arome.

Știați că...

... popularitatea Chanel No. 5 a fost influențată în mare măsură și de marketingul excelent? Gabrielle Chanel știa că cea mai bună metodă de a face cunoscut parfumul său și de a-l transforma într-un produs de lux era să folosească celebrități renumite. Prima dintre ele a fost Marilyn Monroe, care a apărut într-o reclamă pentru Chanel No. 5 în anii ’60 ai secolului XX.

Dior J'adore conține peste 80 de ingrediente

Parfumul Dior J'adore este unul dintre cele mai populare din oferta acestui brand. Pe lângă sticla sa elegantă, feminină, care amintește de o lacrimă, se remarcă și prin compoziția sa bogată. Acesta conține nu mai puțin de 80 de ingrediente diferite, de la bergamotă și lemn de santal, până la iasomie, portocală roșie și trandafir. Este, astfel, o alegere excelentă pentru orice femeie.dior--jadore-infinissime-parfumovana-voda-pre-zeny

Sursă: Koku.ro

Flaconul iconic Guerlain Shalimar

Brandul Guerlain nu se remarcă doar prin aromele sale unice, ci și prin sticlele sale rafinate. Parfumul Shalimar are un flacon a cărui formă și modele evocă peisajul grădinilor Shalimar, iar capacul în formă de evantai simbolizează frumusețea eternă a fântânilor sale de apă.

 

CK One - Primul parfum unisex

Calvin Klein a provocat o revoluție pe piața parfumurilor în 1994, fiind prima marcă care a lansat un parfum potrivit pentru ambele sexe. Deși mulți au fost sceptici la început față de CK One, majoritatea l-au îndrăgit în cele din urmă. Despre popularitatea sa vorbește și faptul că în primele 10 zile de la lansare a generat venituri de peste 5 milioane de dolari, iar la mijlocul anilor '90, genera aproximativ 90 de milioane de dolari anual.

Știați că…

…parfumul se schimbă și evoluează pe piele în timp? Fiecare parfum este compus din trei părți – vârful, inima și baza, care se dezvăluie treptat. Notele de vârf sunt de obicei delicate și nu durează prea mult. Notele de inimă, care sunt adesea erbacee, florale și picante, rămân mai mult pe piele. Le poți simți cel mai bine după ce se evaporă notele de vârf. Notele de bază, care includ, de exemplu, lemn, ambră sau mosc, rămân pe piele cel mai mult și sunt cele mai perceptibile la câteva ore după aplicarea parfumului.

Parfumul la care Yves Saint Laurent a supravegheat personal producția

Marca Yves Saint Laurent oferă mai multe parfumuri, dintre care cel mai cunoscut este Opium. Crearea acestuia este asociată cu un fapt interesant: întregul proces a fost supravegheat de însuși Saint Laurent. Acesta a ajutat chiar la alegerea notelor de parfum și a sticlei, precum și la crearea campaniei publicitare, care a avut-o ca model pe Jerry Hall.

saint-laurent-black-opium-parfemovana-voda

Sursă: Koku.ro

Parfumul care a extins afacerea casei de modă Nina Ricci

Nina Ricci, cunoscută casă de modă, vindea inițial doar haine. Pentru a-și extinde afacerea și a atrage fiecare femeie, în 1948 a început să vândă parfumul L'Air du Temps. Acest parfum a devenit într-un timp foarte scurt unul dintre cele mai îndrăgite de pe piață și a făcut ca Nina Ricci să devină celebră nu doar în Franța, ci și mult dincolo de granițele acesteia.